Stage, Montréal & frozen yoghurt! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Mirjam Schaap - WaarBenJij.nu Stage, Montréal & frozen yoghurt! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Mirjam Schaap - WaarBenJij.nu

Stage, Montréal & frozen yoghurt!

Door: Mirjam Schaap

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 Mei 2015 | Canada, Toronto

Lieve mensen,

Een tijdje geleden heb ik jullie beloofd dat ik snel een nieuwe blog zou schrijven over leuke dingen, dus bij deze!

Het leven in Toronto bevalt tot nu toe erg goed. Mijn kamertje voelt inmiddels als "thuis", net als de stad. Ik prijs mijzelf elke dag gelukkig als ik wakker wordt en de skyline van Toronto zie vanuit mijn raam :) Het is moeilijk te beseffen dat ik nog maar sinds drie weken in Toronto ben, maar aan de andere kant gaat de tijd zo snel voorbij!! Ik heb mijn plekje inmiddels gevonden op stage en kan goed opschieten met mijn collega's. Daarnaast zijn alle administratieve dingen eindelijk allemaal afgehandeld, waardoor ik mij helemaal op mijn onderzoek kan richten! Ik help mee met een groot onderzoek, waarbinnen ik ook mijn eigen onderzoeksproject heb. Voor degenen die geïnteresseerd zijn: dit project gaat over nitrogen multiple breath washout(MBW) een nieuwe longfunctietest die met name veelbelovend is voor (jonge) kinderen. Het is namelijk lastig om longfunctie te meten bij jonge kinderen, omdat het voor een goede spirometrie test belangrijk is dat de ademhalingsmanoeuvre goed wordt uitgevoerd. De MBW is een passieve test waarbij een gas, in dit geval stikstof, uitgewassen wordt uit de longen. De snelheid waarmee dit gebeurt is een maat voor de longfunctie. Ik zal naar uitkomsten van deze test kijken bij kinderen van 3-5 jaar met astma, taaislijmziekte en een gezonde controlegroep. Tot nu toe heb ik met name veel training gehad in het gebruik en begrijpen van de apparatuur en deze week zal ik waarschijnlijk training krijgen in data analyse.

Daarnaast slurpt stage steeds minder energie, waardoor ik steeds meer tijd krijg om leuke dingen te ondernemen! Ik ga regelmatig een rondje lopen of fietsen(ik heb nog geen seconde spijt gekregen van het feit dat ik die gekocht heb)wat geweldig is in zo'n bruisende stad waar allerlei culturen samen komen. Zo kom je het ene moment een chinese optocht tegen en doen mensen aan capoeira op straat als je weer een blokje verder loopt. Tot nu toe is het ook prima weer, al kunnen de temperaturen erg schommelen op een dag. Vorige week ben ik zelfs een middagje naar het strand geweest ☺

Nu ik dit schrijf zit ik in de auto op de terugweg van een weekend Montréal. Dit is ongeveer 550 km rijden, wat voor Canadezen vrij "normaal" is om te doen voor een weekend. Bizar hoe afstanden relatief zo verschillen. Een actie als deze doet mij echt afvragen waarom ik bijvoorbeeld nog nooit in Parijs ben geweest, “slechts” 500 kilometer vanaf Nijmegen. Vrijdag na werktijd zijn we met zijn zessen met de auto/mini-bus vertrokken om om 1 uur s ‘nachts aan te komen in Montréal. Het was heel leuk om de overgang van Ontario naar Québec te zien, en alle bordjes in Frans te zien veranderen. Een deel van ons sliep bij vrienden en een deel (waaronder ik)in een hostel. Het hostel was een prachtig gebouw in het centrum. Montréal was een geweldige stad en deed niet alleen door de Franse taal, maar ook zeker door de gebouwen erg Europees aan. De sfeer was heel erg relaxt en het was hip en jong. Het was heel anders dan een "business" stad als Toronto. We hebben veel rondgelopen en werden boven op een grote heuvel met uitzicht over de stad verrast door een festival! Dit was gewoonweg perfect: lekkere muziek, een drankje en dansen met een bizar mooi uitzicht. Vandaag zijn we ook nog naar een groot park geweest waar elke zondag allerlei verschillende mensen samenkomen. Er was werkelijk vanalles gaande: een grote groep mensen die muziek maakten op trommels, mensen die yoga of pilates deden, mensen die jongleerden of op trouwen gespannen tussen de boven liepen en geloof het of niet: er was zelfs een middeleeuws LARP gevecht gaande. Het was geweldig om zo veel verschillende mensen samen te zien genieten van hun vrije tijd. Tot slot heb ik dit weekend kennis mogen maken met de wereld van frozen yoghurt: mjammieee!!! Ik vrees dat ik een nieuwe (eet)verslaving heb ontdekt voor de komende tijd hier.

Zoals jullie merken voel ik mij hier helemaal op mijn plek en ik geloof nu al dat deze stage in Canada (een van) de beste beslissingen ever is :)

Liefs,

Mirjam

P.s foto’s volgens snel op facebook

  • 25 Mei 2015 - 15:18

    Lida :

    leuk verslag Mirjam top!!!!!

  • 25 Mei 2015 - 19:34

    Benno En Hermy:

    geweldig om weer iets van je lezen. Je geniet volop vooral " zo doorgaan" .

  • 25 Mei 2015 - 19:59

    Hester:

    Super om te lezen mir!
    Ik mis je stiekem wel een beetje :)
    Hardstikke fijn om te lezen dat je het zo fijn hebt en de tijd van je leven hebt! Geniet vol op van de mensen daar en haal alles er uit wat er in zit!
    Heel veel liefs, je zussie!

    P.s we moeten snel skypen!!

  • 25 Mei 2015 - 21:17

    Fleur:

    Hee Mirjam!! Zoals de andere ook al zeggen; top om te lezen dat je het zo naar de zin hebt!! Vooral lekker van alle leuke uitstapjes en indrukken in je vrije tijd blijven genieten want voor je het weet is de tijd al om gevlogen!!
    Enjoy! X Fleur

  • 25 Mei 2015 - 22:46

    Ed:

    Mirjam, wat ben je veelzijdig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 2135

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 25 September 2015

Canada en USA met Seth!

01 Mei 2015 - 23 Augustus 2015

Stage in Toronto!

Landen bezocht: