Eerste dag(en) in Toronto. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Mirjam Schaap - WaarBenJij.nu Eerste dag(en) in Toronto. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Mirjam Schaap - WaarBenJij.nu

Eerste dag(en) in Toronto.

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

03 Mei 2015 | Canada, Toronto

Lieve mensen,

Ik weet wat jullie denken nu jullie dit verslag zien: Mirjam zou toch geen blog bijhouden?! Nou... Of ik dit ook daadwerkelijk bij ga houden weet ik ook nog niet. Het leek mij bij nader inzien toch wel leuk om iets te delen nu ik door de jetlag wakker in mijn bedje lig (het is hier 6:15). Bij deze bied ik alvast mijn excuses aan als dit ook direct het laatste verslag blijkt te zijn, haha ;).

De vlucht is gelukkig helemaal goed verlopen. De acht uur was zo voorbij. Ik was behoorlijk zenuwachtig voor de douane in Canada (het is toch altijd spannend om je te moeten verantwoorden, ook al heb je niks fout gedaan haha), maar dit bleek nergens voor nodig. De man vroeg met een streng gezicht of ik zeker wist dat ik alle juiste papieren had geregeld. Ik begon uit te leggen wat ik allemaal bij me had. Hij vroeg vervolgens nog een keer: weet je zeker dat het zo goed is? Mijn antwoord was uiteraard "ja", en toen mocht ik doorlopen. Kortom: het duurde nog niet langer dan een minuut! Vervolgens heb ik de taxi genomen naar het Gradhouse. Toen ik aankwam in mijn kamer heb ik direct al kennis gemaakt met een huisgenootje. Ze is chinees en studeert hier al sinds september. De andere twee meiden heb ik nog niet gezien. Het blijkt dat ze hier in huis best wel langs elkaar heen leven, dus ik heb maar een briefje in de keuken gelegd met mijn contactgegevens. Hopelijk zie ik de andere twee snel!

Nadat ik vrijdag de hele dag had gechillt om bij te komen van de reis, was het zaterdag tijd voor het ambitieuze plan om zo veel mogelijk van de stad te zien! Om negen uur stond ik buiten om eens even flink te gaan wandelen. Ik heb de hele ochtend door de binnenstad gelopen en mijn god, wat is alles hier groot! Het bleek dat ik er erg betrouwbaar uitzag, want ik voelde mij de helft van de wandeling een fotograaf haha! Mensen vroegen continu of ik een foto van hen wilde maken. Verder lopen er echt allerlei verschillende mensen over straat. Wat mij wel opviel is dat hier heel veel Aziaten zijn. (en er lopen ook eekhoorntjes rond door de stad!)

Ik kon downtown echter nergens een winkel vinden voor spulletjes in mijn kamertje. Toen ik vroeg waar ik deze dingen kon kopen toen ik terug kwam in het Graduate house, was het antwoord natuuuuuurlijk: Walmart! En ik moet zeggen: wat een geweldige winkel is dat voor koopjesjagers zoals ik, hihi. Ik was er alleen lopend heen gegaan, terwijl ik in de ochtend ook al zes uur had gelopen. Dit bleek de terugweg iets te veel van het goede, bepakt met een overvolle backpack en twee plastic zakken vol spullen. Met een verbrand hoofd en voeten vol blaren kwam ik weer aan bij het Gradhouse. Ik moet vandaag nog weer even terug, omdat ik niet alles mee heb kunnen nemen en reken maar dat ik de metro neem! Haha.

Maandag begint mijn stage, en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen! Ik weet in ieder geval al dat het maar een kwartiertje lopen is :)

Liefs,

Mirjam

p.s. Ik heb hier gewoon een postvakje. Mocht je mijn adres willen, stuur mij dan even een berichtje!

  • 03 Mei 2015 - 14:47

    Lida Schaap:

    Fijn dat alles goed verlopen is tijdens de reis en dat je veilig aangekomen bent,heel veel plezier de komende tijd.

  • 03 Mei 2015 - 17:33

    Ed:

    Wat een prachtig verslag Mirjam. Ik heb een stille hoop dat dit toch niet het laatste verslag is. Je hebt een prima stijl van schrijven, dus ga zo door en wens je " All The Luck " daar en succes maandag op je 1e werkdag!

  • 05 Mei 2015 - 07:54

    Hermy:

    Hallo Mirjam,
    Ik lees net je verslag en ook ik hoop dat je zo af en toe iets schrijft hoe het
    Aan de andere kant van wereld daar aan toe gaat.
    Groetjes van mij en benno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 2145

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 25 September 2015

Canada en USA met Seth!

01 Mei 2015 - 23 Augustus 2015

Stage in Toronto!

Landen bezocht: